Egyéb kategória

Babakocsi – körkép

Kis kerekű, nagy kerekű, hátul nagy elöl kicsi, közepes mindenhol, azok közül kettő bolygósítható és a funkciók. Szóval van választék bőven a babakocsi piacon, de a döntést attól tegyük függővé, hogy előreláthatólag, milyen helyzetekbe kerülünk majd vele. Nem kétlem, hogy mindenki a babát tervezi tologatni benne, de azon túl is számos egyéb körülményt érdemes figyelembe venni, hogy ne csalódjunk később sem. Végül is nem olcsó dolgok ezek…

 

 

Én például ráfaragtam. Nagy kerekű sport változatot vettünk, miközben életemben nem futottam húsz méternél többet, azt is csak a busz után, ha nagyon kellett. Őszinte leszek, ez a típus tetszett a legjobban, bejött a design. Sétálni valóban nagyon praktikus, de felszállni vele egy régi buszra – ahol a lépcsők körülbelül két méter húsz centis emberekre lettek méretezve – lehetetlen. Jó, mondjuk oda normál babakocsival sem könnyebb. Viszont! Ha számításba veszem a budapesti járdák minőségét mindenképpen javasolt a sport (nagy gumikerékkel) bármin átmegy ugyanis úgy, hogy a baba jó eséllyel a kocsiban marad.

További kellemes tapasztalat, hogy ha alszik a kicsi, az egész séta alatt aludni fog, mert a kocsi kellemesen elringatja. Jó a rugózás, padkák, villamossínek, macskakő nem akadály, mint kés a vajon úgy átmegy rajtuk. Lépcsőzéshez is kiváló, főleg ha van türelme az embernek végig pötyögni vele egy hosszabb soron. Bónusz pedig, hogy ha az anyuka sportos típus, tehát előreláthatólag sokat fut majd a babával, akkor valószínűleg megfogta az isten lábát. De! Utazni senki nem utazzon ezzel a fajtával, ha kedves az élete. Se buszon, se autón. Vagy ha mégis, akkor külön kisteherautóval szállíttassa a család után a járgányt, mert pláne egy kisebb autó csomagtartójába nem fér majd bele.

 Az én kis női kocsimba – ha csak kettesben megyek a kicsivel – külön fél órás, komoly matematikai számításokat igénylő procedúra, amíg bekerül, illetve amíg rendesen lecsukom a csomagtartót. Ráadásul ezek a változatok általában nehezek is.  Ha szériáznék vele egy kicsit mielőtt elpakolom, akár fitneszmodelleket is megszégyeníthetnék idővel. Ezért mondtam, hogy én sajnos nem vettem figyelemebe az egyéni szokásainkat. Ha tudjuk, hogy előreláthatólag sokat tömeg közlekedünk majd, szerintem érdemesebb a kisebb, könnyebb kerekű és vázú modelleket választani. Még úgy is, hogy szerencsére egyre több az alacsonypadlós busz, villamos, troli. (Vegyük azonban figyelemebe, hogy ezek nem mindig arra mennek, amerre nekünk kellene, és akkor is fel kell rájuk jutni valahogy.)

A tapasztalatom az, hogy kevés a segítőkész, hadra fogható ember az utcán,  vagy éppen üres a megálló és azért nincs, aki segítsen a fel és leszállásban. Tény, hogy ezek a kocsik viszont kevésbé veszik jól a járdák kínálta krátereket, bukkanókat, redőket, lyukakat, de nehezebben megy a füvön, homokban, kavicsos talajon. Viszont könnyebben emelhető, kisebbre összecsukható.  Bolygósítani a többfunkciós modelleket szerintem ma már kivétel nélkül lehet. Jó is, hiszen vannak alkalmak, amikor jobb ha fixek a kerekek, máskor kell a fordulékonyság.

Nálunk leginkább a nagymamák szentségelnek, ha elállítódik valamelyik kerék, mert olyankor állítólag csak jobbra, vagy csak balra húz a kocsi, illetve körbe-körbe megy. Olyankor hívnak kétségbeesetten, hogy mit kell ilyenkor csinálni, és egyáltalán az ő idejükben még nem volt ennyi minden a babakocsikon, de nem is kellett, mégis jó volt… (Ebbe inkább most ne menjünk bele.) A lényeg, hogy  nekem személy szerint nincs negatív tapasztalatom ezen a téren, ez inkább már a nagymamák története…:) 

© ANYA-JAJJ

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, oszd meg másokkal! Ha van kedved, gyere és kövess a Facebookon, ahol további képeket, érdekes, humoros videókat, történeteket találsz, és Instagramon is személyesebb tartalomért!

Itt hozzászólhatsz